Revolta mea

Am si eu ceva de zis

In marea de revolta care ne inconjoara azi, in starea de fierbere pe care o simti in aer, daca ar fi vizibile undele din atmosfera, colorate, cred ca cele de revolta ar domina!
Oamenii s-au strans mai ceva ca al revolutie!

Constat ca lumea s-a intors strict asupra autoritatilor, de parca ar fi singurele vinovate! Insa eu am o alta parere! Pe lnga autoritati, mai are fiecare liberul arbitru, fiecare decide in fiecare moment ceva - cum patrronii de la acel club Colectiv au decis la un moment dat - punem buretii aceia neignifugati! Acela a fost unul dintre momentele hotaratoare in care s-a stabilit soarta incendiului de vineri seara, 30 octombrie!
In afara de autoritatile care respecta sau nu ceea ce le ofera legile noastre, in care fiecare paragraf poate fi interpretat in multe feluri, mai este si fiecare om responsabil si decide in fiecare clipa lucruri care modifica viata lui si a celorlalti!
Fiecare isi da cu parerea si cu totii suntem foarte guralivi si plini de opinii zilele acestea!
Eu, personal, vad zilnic lucruri care nu sunt in regula, facute de oamenii din jurul meu, de ce nu ne revoltam impotriva tuturor celor fac tampenii?

Sa vedem cateva cate imi aduc aminte:


- daca stam sa ne gandim bine, cand patronii de la Colectiv au stat in cumpana, cand au ales ce material pun pe tavan si pe stalpii aceia nenorociti, au decis soarta, au decis - alegem din alea sau din alea? Si au ales! Acela a fost momentul in care au decis si au permis ca pe viitor sa fie posibil sa se intample o nenorocire. Care s-a intamplat! Poate aveau avize, poate nu aveau avize, poate erau in regula legal, poate nu erau in regula legal, dar nu era nimeni cu ei acolo, nici constiinta lor nu era acolo, era doar decizia lor acolo, si au stabilit, prin propria lor vointa, ce material sa puna acolo, buretele ala fara sens! Dincolo de orice alt aspect, au avut puterea incredibila de a hotărâ acest lucru care a avut consecintele pe care le vedem acuma!
Nu sunt doar ei vinovati, dar parerea mea personala este ca ei sunt inceputul acestei catastrofe si principalii vinovati! Or fi si pirotehnistii, or fi si autoritatile, insa nu trebuie sa uitam care e baza!

- de multe ori am mers cu troleibuzul si cand a ajuns la semafor, s-a schimbat culoarea, din verde in rosu, si a decis - sa treaca! Am decis si noi, calatorii, prin lipsa de reactie - nu am zis niciodata nici unul nimic! In situatii din acestea, din cand in cand, undeva, se intampla o nenorocire!

- se izoleaza blocul, locul in care traiesc zeci de oameni - stim noi daca materialul acela - polistiren - pus de firma specializata, este ignifug? Stiti in ce hal arde si cat de usor se aprinde? Si blocul meu a fost izolat in vara asta, tot cartierul e plin de polistiren, in continuare!

- ia vedeti ce fac angajatii, dupa ce trece controlul? - angajatii au astupat usile la loc, dupa ce a trecut controlul? Nu mai am articolul din ziar, unde am gasit scris, insa ideea este ca usile de evacuare erau blocate cu diverse obiecte sau piese de mobilier, cand au venit pompierii usile au fost eliberate si apoi, cu nonsalanta, blocate la loc? Credeti cumva ca pompierii trebuie sa stea planton si sa ii traga de urechi pe angajati sau patroni ca nu sunt cuminti si nu asculta? Desigur, pana acuma nu puteau face mare lucru, o amenda si PA!
Se pare ca acuma vor putea inchide localul!

Sunt atatea situatii pe care le observ si care ma calca pe nervi!

De fapt, cine este societatea daca nu noi, toti! Ne luptam cu mentalitatea din noi in fiecare clipa, unii mai bibe, unii mai greu, raman agatati!

Intre timp Ponta a demisionat, Guvernul a fost demis! Bun, si? Credeti ca totul s-a schimbat, asa. dintr-o data? Asta va face pe fiecare dintre voi mai responsabili?

Nu uitati ca de fiecare data cand incalcati o regula, chiar si minora, in aparenta, dovediti lipsa de raspundere si prin liberul vostru arbitru decideti asta - puteati sa faceti altfel!

Mai jos am o parte dintr-un articol scris de catre doamna Ursula Sandner

Comentarii