De ce vreau sa imi cumpar un laptop

 M-am tot gandit sa imi cumpar si eu un laptop - nu pentru ca ar fi la moda, insa am ajuns la concluzia ca imi trebuie.

Lucrez destul de mult pe calculator, de fapt, cand nu trebuie sa fac de mancare sau curatenie, lucrez pe calculator, citesc pe calculator, ascult muzica de pe un dispozitiv electronic, calculatorul, telefonul, tableta, sutn cu adevarat o anexa a mea.

Am si tableta (tablete - mica, mare, ce sa-i faci), am si Kindle, dar se pare ca nu ajunge.

Initial am avut, in afara de desktop-pc si smartphone, tableta.- o foloseam pe post de GPS si de citit carti de pe ea - pentru asta o mai folosesc si acuma - descarci un reader si poti citi orice fel de fisier. A fost perfect o vreme, o luam in concedii, in excursii, peste tot, cu o multime de carti pe ea, si un stick plin de carti, just in case!

Apoi tot am citit despre Kindle, ca daca citesti mult, e bine sa iti cumperi, ca se vede mai bine, nu strica ochii, tine bateria mult de tot, poti citi si daca e soare - si mi-am luat un Kindle - totul e adevarat, e foarte bun, socant ce bine se vede cand e lumina puternica in jur, tine bateria de uiti ca trebuie sa o incarci. Insa e mai greu cu tipurile de fisiere citite, merg si pdf-urile, insa nu poti controla zoom-ul cum trebuie, si ecranul e destul de mic - eu am mai chiorat in ultima vreme, imi trebuie scris putin mai mare, ca ochelarii ma scot din sarite, dupa ce citesc cu ei, am senzatia ca totul e in ceata.

Deci am nevoie de laptop - in perioada asta pandemica am lucrat mult si de acasa, si cred ca lucratul de oriunde te-ai gasi, devine ceva obisnuit - daca merg in concediu si colegii mei au o intalnire online la care vreau sa particip (la noi e cu planse, cu fisiere de vazut pe ecran, mai greu pe telefon), atunci un laptop e ce trebuie. Bine, nu trebuie sa lucrezi cand esti in concediu, inteleg, si nici nu am de gand sa lucrez, dar, totusi, daca e nevoie sa verifici ceva, telefonul si tableta nu sunt practice.

Si mai vreau sa intru pe blogurile mele in concediu - sigur ca nu mult, dar, e fain sa mai scrii cum e in vacanta, mai pui filmari, poze. Pe retelele de socializare se rezolva de pe telefon, dar eu simt nevoia sa scriu, si de pe tableta, drept sa zic, nu am reusit, nu imi place.

Si vreau sa pun carti pe laptop, sa citeasca orice fisier.

Na, acuma caut laptp - ma gandesc sa iau fara windows - ma descurc, ca tot romanul, cu instalarea unui windows - nu de alta, dar din cercetarile facute, laptopurile vandute cu windows au, in general, caracteristici mai slabe, si sunt diverse conditii sa pastrezi windows-ul, e posibil sa pierzi licenta in caz ca formatezi laptopul, sau, cine stie ce alte conditii or mai fi.

Acuma, nu imi trebuie cel mai tare laptop, cu RYZEN9, sau I8, dar nici unul amarat - trebuie sa faca fata la viata de zi cu zi.

Imi trebuie unul ultraportabil - un pret rezonabil, pana pe la 2500 lei (redus de la mai mult, desigur) - ca e de carat, il plimb cu mine!

De exemplu, azi am vazut cateva:

Laptop ultraportabil Lenovo IdeaPad 3 14IIL05 cu procesor Intel Core i5-1035G1 pana la 3.60 GHz, 14", Full HD, 8GB, 512GB SSD, Intel UHD Graphics, Free Dos, Abyss Blue - descriere buna, procesare de ultima generatie Intel® Core ™ de 10 Gen - precum si memorie puternica si optiuni de stocare. Detalii amanuntite - cum ar fi obturatorul de securitate al camerei web - fac din aceasta o alegere excelenta pentru utilizarea de zi cu zi.

Sunet bun, Dolby Audio, stocare SSD, placa video integrata, camera web, difuzoare stereo, si doar 1,6 kg! 

Ma mai gandesc, pare bun pentru mine acest Laptop ultraportabil Lenovo IdeaPad 3 14IIL05 cu procesor Intel Core i5-1035G1

In schimb, urmatorul e super-fain - dar scump pentru mine, insa vedeti ce ultraportabil si practic e:

Laptop ultraportabil Lenovo Yoga 7 14ITL5 cu procesor Intel Core i7-1165G7 pana la 4.70 GHz, 14", Full HD, Touch, 16GB, 1TB SSD, Intel Iris Xe Graphics, Windows 10 Home, Dark Moss

Arhitectura e grozava, stocare SSD de 1T - wow!
Tastatura iluminata, greutate de 1,43 kg, cititor de amprenta - da, e cu multe plusuri - VEZI AICI MAI MULT!

E putin mai scump, trebuie urmarite reducerile - ca imi place acest Laptop ultraportabil Lenovo Yoga 7 14ITL5 cu procesor Intel Core i7-1165G7 - dar nu am inca pregatiti atatia bani, dar, cca vin, sunt pe drum spre mine! 

Are si ASUS cateva modele bune, imi plac acelea pe care le cheama ceva cu ZEN - suna bine!

Grea alegere!

Cand aleg ceva, va spun si voua cum e!

Sa aveti zile senine, prieteni!


Comentarii