Frica de cutremur

 Intai ne-am uitat socati la tv la urmarile cutremurului din Turcia-Siria, ca acuma, de ieri, sa aiba loc si la noi doua cutremure de 5,2 ieri si 5,7 azi, si o multime de replici de peste 3, iar una de peste 4.

Am senzatia intruna ca se misca patul!

Deci, suntem in Timisoara. Eram la lucru, in centru. era trecut de ora 1, la amiaza. Eram la birou, inconjurata de bibliorafturi, cu dulapuri care nu sunt prinse in pereti, pline de dosare, pline si deasupra cu dosare. Si dintr-o data, nici nu realizezi in prima clipa ce se intampla, se aude un zgomot general si totul se scutura - birourile, monitoarele, dulapurile si pereti au inceput sa scartie  in ultimul hal. Foarte, foarte inspaimantator!

Eu, una, am simtit ca ma ia panica, am simtit ca imi amorteste corpul si o febra mi s-a pus in picioare, in timp ce mainile imi tremurau rau de tot, de abia am reusit sa beau niste apa!

Asta e cel de azi, 14.02.2023 si cateva replici - au fost mai multe.
Informatii luate de pe site-ul The European-Mediterranean Seismological Centre (EMSC), https://www.emsc-csem.org/#2
Magnitude Mw 5.5
Region ROMANIA
Date time 2023-02-14 13:16:53.6 UTC
Location 45.05 N ; 23.03 E
Depth 40 km
Distances 56 km NNE of Drobeta-Turnu Severin, Romania / pop: 102,000 / local time: 15:16:53.6 2023-02-14
5 km E of Tismana, Romania / pop: 7,700 / local time: 15:16:53.6 2023-02-14

Desigur, nu toata lumea s-a speriat asa rau - am doi colegi foarte draguti, tineri, 28 de ani - ei, dragii de ei, erau mai mult fascinati decat speriati, ziceau ca e o experienta interesanta, nu au mai simtit niciodata un cutremur! Da, mai bine sa fii asa, dar eu nu pot! 

Si asa imi era frica de cutremure, dar mi se mai linistise frica. Acuma am luat-o de la capat, cred ca mai rau! Stau in pat si am senzatia ca se misca! Stiu ca mi se pare, dar e asa real incat ma uit in jur sa vad daca se misca, intr-adevar ceva. Si ma sperie si unele zgomote din bloc sau de afara. Mi-e destul de greu sa imi stapanesc senzatiile, incerc sa fiu rationala.

Inspre locul unde s-a produs, au cazut obiecte de pe cladiri, tencuiala, tigle, iar unele filmari arata ca au cazut marfuri din magazine, de pe rafturi. Si lumea s-a panicat destul de rau.

Acolo unde e steluta aceea este epicentrul.

Acuma, nu stiu de ce, nici cutremurul din Turcia nu se mai opreste, in sensul ca de atunci, din data de 6, sunt mereu zdruncinaturi acolo, si foarte multe depasesc 4 pe Richter. Si cam multe replici si la noi.
Insa ce ne sperie, pe de alta parte, este ca zona unde s-a produs cutremurul acesta, in Oltenia, este ceva ce nu s-a mai produs din 1945, si atunci a fost tot putin peste 5 pe Richter, dar unul singur, si de atunci doar mici, fara sa le simtim. Si acuma, doua cam puternice pentru caracterul seismic al zonei, plus multe replici.

Desigur, dincolo de teoriile conspiratiei, nu ar putea fi un efect al nenorocitilor de presedinti din  tarile alea care explodeaza bombe super-puternice, ca sa le testeze, in oceane, in pamant unde zic ei ca e desert si nu produc probleme - in realitate, cum sa nu produca probleme? Ca, pana la urma, globul asta terestru e mare dar nu atat de mare, se poate ca o explozie sa dezechilibreze solul si sa il faca sa se reaseze, in timp, sa se miste! 
Of, oricum, e ciudat si foarte nelinistitor tot ce se intampla!
Rusii continua sa ne termine cu razboiul lor idiot, si incep sa dea semne ca se baga si spre Moldova! As vrea sa se opreasca odata!

 Na, sa ne rugam sa se calmeze totul, sa revina pacea si calmul!

Comentarii