26.02.2012 - ziua OSCAR

Nu am cum sa trec cu vederea evenimentul OSCAR. Cine doreste sa vada Gala in direct, nedublata (adica netradusa) poate s-o urmareasca pe HBO la noapte, 26.02.2012. Si marti, in 28 februarie, la ora 20, tot pe HBO se poate vedea reluarea, editata si subtitrata. Sigur va fi interesant, ca se pricep americanii la show.
Cum trebuie sa fii acolo, printre ei, acuma! Cred ca mi-ar placea.  Sotul meu zice ca daca se hotaraste vreodata sa mearga in America, cu avionul, isi ia numai bilet dus, ca-i e prea frica sa zbpare. Dar tot are speranta ca cineva va construi o autostrada pana acolo, ca soferia ii plaaaaaaaaace.

Intai sa va spun despre mai putin popularul Oscarul "tehnic", adica pentru inovatii tehnice,  unde au fost premiati si doi romani, impreuna cu echipa din care faceau parte, si au urcat pe scena. Acestia sunt Radu Corlan si Petru Pop, soi ingineri care au realizat o camera video de mare viteza utilizata in industria cinematografica. Mai jos am pus un filmulet de pe Youtube cu o demonstratie a ce poate face o astfel de camera video, care poate surprinde pana la un milion de cadre pe secunda, ceea ce e de domeniul SF-ului (pe Discovery este un serial "Time warp", si cred ca astfel de camere video sunt cele care filmeaza):
">
Aici puteti sa-i vedeti pe acesti oameni, care arata ca sunt si romani exceptionali, si ar trebui sa se vorbeasca mai mult despre ei, acestia fiind Petru Pop (centru stanga) si Radu Corlan (centru dreapta):

Revenind la Oscar-boy, epoca 3D trebuia sa apara, chiar ma mir ca a durat atata, asa ca unul dintre filmele nominalizate este in format 3D, HUGO, regia Martin Scorsese.




Apoi, in totala contradictie cu primul, THE ATRIST,cu Jean Dujardin, regia Michael Hazanavicius,  care este film mut, alb-negru.

Un alt film este drama THE DESCENDANTS cu George Clooney, regia Alexander Payne:


Un altul MONEYBALL, cu Brad Pitt, regia Bennet Miller:


Se dau o multime de premii, vom vedea care sunt fericitii castigatori maine.
Acu' cativa ani a castigat marele Oscar un film cu un tip care avea o arma, ceva automat, cu multe focuri, si individul umbla cu pusca lui, nu mai stiu ce durere avea el, dar totul se petrecea in mare liniste, fara muzica de fond, si dintr-o data il apuca sa traga, spargand linistea cu impuscaturile alea, apoi era din nou o liniste mormantala. De cateva ori am incercat sa vad filmul si am adormit, singurul deranj era ca ma trezeau impuscaturile. Da, era "No country for old men", Oscar 2008. Nu mi-a placut deloc, si nu l-am vazut tot.

Comentarii